Stadsfotograaf Benno Ellerbroek bij Museum-TV

Live vanuit Museum van de 20e Eeuw

HOORN – In de M-TV uitzending van 15 mei 2020 is fotograaf Benno Ellerbroek te gast om te praten over zijn talloze foto’s die bij veel inwoners van Hoorn bekend zijn. Aan de hand van foto’s een gesprek met deze fan van Hoorn, honden en Alice Cooper. Ook te gast is Elsbeth Groothedde die namens het Westfries Archief vertelt over hun Corona-project. Live vanuit het Museum van de 20e Eeuw elke vrijdagmiddag om 17.00 uur het magazine Museum-TV via Facebook uitgezonden.

Samen met zijn rechterhand in het museum, Wim van de Water, maakt museumdirecteur Hans Stuijfbergen wekelijks een live TV-programma op www.facebook.com/MuseumVanDeTwintigsteEeuw Bij de MuseumKwis kan men live meedoen en hoor je direct wie de winnaar is. Ook komt er elke week een object uit de collectie en uit de MuseumShop aan bod. Met deze uitzendingen wil het museum contact houden met zijn achterban, waaronder 10.000 volgers op Facebook, de 75 vrijwilligers en de stad en regio waar het is gevestigd. Later zijn de uitzendingen op Facebook, de website én Youtube terug te zien.

Het Museum van de 20e Eeuw is momenteel, zoals alle musea, nog gesloten. Naar verwachting gaat het museum per 1 juni 2020 weer open. Men moet dan wel eerst online een tijdvak reserveren zodat het museum er voor kan zorgen dat er maximaal 100 personen tegelijk aanwezig zijn. Met veel voorbereidingen en aanpassingen is een bezoek veilig en verantwoord.
Meer info: museumhoorn.nl

benno1 benno1