Muizenplaag in museum

Speurtocht naar muizen blijft populair

Het nostalgische Museum van de 20e Eeuw heeft nog steeds last van een heuse muizenplaag. Directeur Hans Stuijfbergen roept weer de hulp van kinderen in om de muizen op te sporen. “Ze zitten op de gekste plekken en kinderen zien ze eerder dan grote mensen en kunnen ook beter door de knieën om te zoeken. Er zijn zeker 25 muizen die zich in onze museumzalen verstopt hebben. Als kinderen ze kunnen vinden krijgen ze van het museum een leuke attentie.” In het museum is nu ook een populaire LEGO-expositie te zien!

Ontdekken dankzij muisjes

De in het museum verstopte muisjes vermaken kinderen niet alleen met hun gekke verstopplekken maar vertellen ook over de objecten en opstellingen in het museum. Kinderen maken aan de hand (poot) van de muizen een reis door de tijd. Een speurtocht leidt de kinderen door alle muizen-plekjes in het museum.

Muizen in museum Hoorn Muizen in museum Hoorn
Muizen in museum Hoorn 2 Muizen in museum Hoorn 2