Stoomtramrit langs bloeiende tulpenvelden

ingevoerd op 13-04-2017

Het is zover! De Museumstoomtram en haar omgeving staan weer in volle bloei. Bello en de andere historische stoomtrams nemen de bezoekers mee op reis nu de regio op haar mooist is. Een bonte verzameling tulpen omringt de spoorlijn tussen Hoorn en Medemblik. Met de vele honderden kleurrijke bloemen en in bloei geeft de Museumstoomtram een Tulpengarantie af.

Bello-Tulpen

De tulpengarantie begint al op het Tramstation in Hoorn. Hier is een bloeiend bollenveld aangelegd vol speciale Bello-Tulpen, die in het museum zijn gedoopt. Tussen Wognum en Twisk rijdt de stoomtram vele kilometers langs de kleurrijke bollenvelden.

De Tijdreis langs de Westfriese tulpen is tot ver buiten de landsgrenzen een begrip. Met name toeristen uit de verre Aziatische landen beleven ‘Nederland in kleur’ vanuit de stoomtrams. Sommige reserveringen dateren al van twee jaar geleden. Ook dit jaar worden extra stoomtramritten georganiseerd om alle liefhebbers van de kleurenpracht te kunnen laten genieten.

stoomtram stoomtram